Pro zvukaře

Obvyklé rozmístění kapely na pódiu je na obrázku.

Hedvika (zpěv, flétna). Jeden dynamický mikrofon pro zpěv i flétnu.

Petr (saxofon, housle). Housle mají vlastní mikrofon (kondenzátor, vyžaduje phantom, konektor XLR), pro saxofon je třeba přizvučení (dynamický nástrojový mikrofon) jen v hlučnějším prostředí a větších prostorách.

Tomáš (piano). Raději bude hrát na opravdové místní pianino nebo křídlo. Stage piano bereme podle momentálních možností malé (mono) nebo velké (stereo), obojí linka 6.3 mm jack. Přispívá i k průvodnímu slovu, tedy je třeba i mikrofon.

Aleš (kontrabas). Vlastní kombo z piezo snímače pro odposlech na pódiu. Preferované nazvučení do PA je malým vlastním mikrofonem (kondenzátor, phantom, XLR) s příjemnějším zvukem, ale je náchylný na vazbu a ruchy z okolí. Jako alternativu lze použít linku z komba (XLR nebo jack).

Fernando (bicí). Malá jazzová sestava, v klubech zpravidla není třeba zvučit vůbec, do větších prostor i na komornější venkovní hraní obvykle stačí 2x kondenzátorový overhead, který zdůrazní zejména činely, plné zvučení soupravy sadou mikrofonů jen na stadion.

Odposlechy. Do malých prostor a kompaktního postavení i venku stačí jeden vepředu, na velké podium nebo do hlučnějšího prostředí je třeba přidat další k pianu a k bicím.